Expertiza

a.

b.

Consultanta in
dinamica echipelor

Energia unei echipe poate implini potentialul membrilor sai si activeaza resurse nebanuite de creativitate si inovatie. Pe de alta parte, echipa sau leadershipul pot ingradi initiativa si capacitatea de relationare sanatoasa.

Interactionam adesea cu cei din jur inconstienti de tiparele mentale sau emotionale pe care le purtam cu noi ca pe niste harti gresite, harti care nu ne ajuta sa vedem relatiile si oamenii asa cum sunt in realitate.

Rolul meu de consultant in cadrul unei echipe sustine, prin goal oriented intervention, obiective precum:

  • ● Cresterea capacitatii de clarificare a deciziei la nivel de grup
  • ● Asumarea leadershipului, a rezultatelor individuale, de grup si a esecurilor
  • ● Intelegerea si deblocarea situatiilor de impas, de conflict
  • ● Facilitarea unor procese care sa duca la o mai buna colaborare in echipa, la reducerea confuziei in interiorul unui grup de lucru
  • ● Sustinerea managerilor in procesele de schimbare organizationala.

In unele contexte, pe langa activitati de grup propun introducerea unor concepte teoretice caci intelegerea lor contribuie la imbunatatirea dinamicii echipelor si a capacitatatii de autosustinere a grupului.

Formare si
supervizare in Analiza
Tranzactionala

Pe langa rolul de consultant in dinamica echipelor dezvolt si programe de formare in analiza tranzactionala in domeniul organizational. Ma adreseaz profesionistilor din resurse umane, management, comunicare sau educatie, insa workshop-urile sunt deschise oricui este interesat de dezvoltare si invatare personala sau profesionala.

Cu ce raman cei care participa la programul meu de formare:

  • ● Obtinerea certificarii de analist tranzactional atestat la nivel international
  • ● Dezvoltarea abilitatilor de interactiune in tipuri diverse de grup
  • ● Participarea la un proces autentic de invatare adulta, intr-un spatiu deschis si sigur, stimularea spontaneitatii si energiei umane ca parte procesul de invatare continua
  • ● Dezvoltarea abilitatiilor de management si leadership
  • ● Cresterea eficientei profesionale prin intelegerea complexitatii relatiilor, grupurilor si organizatiilor.

Supervizare

Supervizarea reprezinta o parte esentiala pentru orice profesionist in analiza tranzactionala. Observarea si reflectia asupra propriei practici cu clientii, impreuna cu un supervizor, este o caracteristica importanta a formarii in AT.

Prin insusi termenul de super-vizare banuim scopul acestui tip de proces in invatare si dezvoltare. Supervizarea este o metoda prin care practicianul este invitat sa faca un pas in spate si sa observe dintr-un punct meta stilul sau de lucru. Este o relatie stabilita intre supervizat si supervisor care are ca scop imbunatatirea relatiilor si interactiunilor profesionale si eficacitatea practicii celui supervizat.

In timp, pot fi abordate aspecte care tin de personalitatea si identitatea profesionala si astfel se creaza optiuni de dezvoltare atat la nivel profesional, cat si personal. Relatia de supervizare ofera si un cadru in care pot fi discutate aspectele etice ale profesiei.

Despre analiza tranzactionala

Analiza tranzactionala reprezinta o teorie a personalitatii si un instrument complex de explorare a interactiunilor umane. Conceptele sale ajuta la intelegerea motivatiilor personale, a modului in care gandim, simtim si facem alegeri. Este o teorie psiho-sociala cu aplicatii multiple in management, educatie, coaching sau terapie care, de peste 50 de ani, ofera un limbaj accesibil si puternic de schimbare si crestere. Scopul procesului de schimbare in AT este redobandirea capacitatilor de constientizare, spontaneitate si contact autentic la nivel individual, de echipa sau la un nivel mai larg, sistemic si organizational.

La baza analizei tranzactionale stau trei principii fundamentale umaniste: toti oamenii sunt OK, toti au capacitatea sa gandeasca si sa faca alegeri si toti se pot schimba. Cadrul etic, comunicarea deschisa si modul de lucru contractual sunt alte principii cheie ale AT-ului.

<PRIMA PAGINA

Brain and heart working in
shared responsibility